Reklamačný poriadok a záručné podmienky
Pri uplatnení reklamácie prosíme postupovať nasledujúcim spôsobom:
Ak reklamujete vadný tovar (výrobok), tovar nám odošlite späť, doplňte popisom zistenej vady, číslom objednávky a súčasne odošlite upozornenie o uplatnení reklamácie na túto e-mailovú adresu: volanskymartin@gmail.com.
Ak zistíte poškodenie už pri preberaní zásielky, odporúčame zásielku nepreberať a upozorniť nás o tom telefonicky na č. 0949 801 551.
Reklamovaný tovar prosíme odoslať na túto korešpondenčnú adresu:
MEDAR Farm Products s.r.o.
Poštárka č. 116
085 01 Bardejov
Na každý výrobok sa vzťahuje výrobcom stanovená lehota na použitie uvedená na obale alebo návode konkrétneho výrobku. Záručná doba sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
Vrátenie tovaru, odstúpenie od kúpnej zmluvy
V súlade s ustanovením §7 ods. 1) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov je spotrebiteľ oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku s nami, a to do do 14 (štrnástich) pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Vrátiť je možné len tovar v nepoškodenom stave a v pôvodnom nepoškodenom obale s dokladom o kúpe
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí jednoznačným vyhlásením e-mailom na adrese: volanskymartin@gmail.com
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu.
To sa nevzťahuje na dodatočné náklady vzniknuté iným druhom doručenia vráteného tovaru, ak ste si ho zvolili, pretože ponúkame najlacnejší bežný spôsob doručenia, Slovak parcel service a Slovenskej pošty. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy, a ak nám súčasne v uvedenej lehote vrátite tovar späť na našu adresu s podmienkou, že tovar je vrátený ako nepoškodený, nepoužívaný, kompletný, v pôvodnom obale a s dokladom o kúpe.
Upozornenie!
Tovar neposielajte na dobierku - nebude predávajúcim prevzatý!
Ochrana osobných údajov
Odoslaním osobných údajov vyjadruje užívateľ internetovej stránky www.medar.sk súhlas so spracúvaním osobných údajov podľa zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v informačnom systéme prevádzkovateľa. Predávajúci ako prevádzkovateľ elektronického obchodu www.medar.sk sa zaväzuje, že osobné údaje, ktoré mu kupujúci poskytne prostredníctvom registrácie vyplnením a odoslaním objednávkového formulára, nebudú poskytnuté bez súhlasu dotknutej osoby tretím osobám a nebudú použité ani na komerčnú ponuku nesúvisiacu s propagáciou elektronického obchodu www.ponasom.sk
Záverečné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou, ak je medzi oboma zmluvnými stranami výslovne dohodnuté inak.
Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania elektronickej objednávky. Predávajúci a kupujúci plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa pred jej vyplnením oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia kúpnej zmluvy predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbanlivosti, porušenia kúpnej zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. V prípade, ak sa potvrdia kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok ako neplatné alebo nevynutiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok, pričom povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená zverejnením na internetovej stránke www.ponasom.sk
Tieto obchodné podmienky sú platné od 15. 11. 2018
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
Názov subjektu: |
Slovenská obchodná inšpekcia |
Sídlo subjektu: |
Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 |
IČO: |
17 33 19 27 |
Dátum zápisu do zoznamu: |
01. 02. 2016 |
Adresa na doručovanie: |
Slovenská obchodná inšpekcia |
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: |
|
Telefonické číslo: |
+421 2 582 72 123, +421 2 582 72 141 |
Fax: |
+421 2 534 14 996 |
Poverené fyzické osoby, ktoré v mene subjektu alternatívneho riešenia sporov riešia spory (akademický titul, meno, priezvisko, dĺžka funkčného obdobia) |
Mgr. Ing. Petra Píšová |
Jazyky, v ktorých je možné podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu a viesť alternatívne riešenie sporu |
slovenský jazyk |
Druhy sporov, ktoré subjekt alternatívneho riešenia sporov rieši |
Všetky spory okrem sporov vyplývajúcich zo:
|
Dôvody, na základe ktorých subjekt alternatívneho riešenia sporov môže odmietnuť riešiť spor podľa § 13 ods. 4 zákona |
|
Poplatok za začatia alternatívneho riešenia sporov |
alternatívne riešenie sporov je bezodplatné |
Právne predpisy, podľa ktorých postupuje pri riešení sporov |
|
Záväznosť a právne účinky výsledku alternatívneho riešenia sporu |
uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu záväzná |
PRAVIDLÁ ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU
Dôležité je upozorniť, že spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní.
Zákon sa ďalej nevzťahuje na spory:
- v ktorých si právo uplatňuje predávajúci voči spotrebiteľovi,
- pracovno– právneho charakteru,
- súvisiace so službami všeobecného záujmu
- súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti
- súvisiace s poskytovaním vysokoškolského vzdelávania alebo ďalšieho vzdelávania verejnou vysokou školou alebo štátnou vysokou školou,
- finančné služby.
Spotrebiteľ bude mať právo v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na spory „cezhraničné“, t. j. spory medzi zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR.
Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.
Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho.
Osoba, ktorej bude daný spor pridelený, musí postupovať pri riešení nestranne a nezávisle. Ak by poverená osoba vedela o skutočnostiach, ktoré by mohli mať vplyv na jej nestrannosť, resp. by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov, je povinná o tom informovať účastníkov tohto sporu. Poverená osoba navrhne účastníkom možné alternatívy riešenia a bude sa snažiť viesť celý spor k tomu, aby sa dosiahla dohoda o vyriešení. Navrhnutá dohoda sa predloží obom zúčastneným stranám a v určenej lehote sa môžu rozhodnúť, či s daným návrhom súhlasia alebo nie. Takto uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu záväzná.
Ak by nedošlo k dohode a zároveň by bolo zistené dôvodné podozrenie, že boli porušené alebo ohrozené práva spotrebiteľa, vydá subjekt spotrebiteľovi odôvodnené stanovisko. Toto síce nemá záväznú povahu, avšak veľmi významne môže pomôcť spotrebiteľovi, ak sa bude domáhať svojich práv súdnou cestou. Spotrebiteľ má možnosť ukončiť účasť na alternatívnom riešení sporu v ktoromkoľvek štádiu.
Všetky osobné údaje budú spracovávané v zmysle zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.